K2 og K4 kajakker

Nelo Viper K2

I 2011 kjøpte klubben inn en Nelo Viper K2. Dette er en båt kjøpt inn for dem som driver med mosjon og konkurranser. Båten kan oppleves som krevende.

Produsentomtale:

Nelo har hatt stor suksess med sine Viper modeller og lanserte høst 2009 en ny båt i Viper seriene, nemlig Viper K2. De fleste av oss har savnet en rask tur K2 på markedet og Nelo har brukt kunnskapen fra Viper K1 serien for å konstruere Viper K2. Viper K1'ene har vunnet turklassen i både Tour de Gudenå og Dalsland Kanomaraton de siste årene, og Viper K2'ene startet med å vinne K2 turklassen i Tour de Gudenå på første forsøk! Nelo har klart det igjen, og enda en gang satt standarden for hvordan en topp tur K2 skal være. Viper K2 har samme utstyr (seteplattform, sete, sparkebrett, ror) og justeringsmuligheter som i racerkajakkene. Viper K2 er stødig, men samtidig rask og lettpadlet. Den passer like bra til viderekommende som nybegynnere.

Lengde: 650cm
Stabilitet: 4
Bredde: 55cm
Cockpit: 100x41cm

Citius Classic K2

Like før påske 2014 fikk vi levert en ny K2 til klubben. Dette er en båt for erfarne padlere siden båten er svært smal og krevende å padle.

Dette er beskrivelsen til leverandøren:
Citius Classic for 2 padlere. Citius K2 vil gi ekstrem fart og padleglede. Ypperlig for konkurranser, tur og trening. Citius er først ute i verden med en superrask marathon K-2 med stabilitet for de fleste. Med sitt høye fordekk vild en i motsetning til en flattvanns konkurransekajakk gå adskillig mer tørrt i bølger. Kajakken ligger midt mellom en bane konkurransekajakk og en tradisjonell tur 2'er. Stabil nok for unge nybegynnere, og rask nok for erfarne konkurransepadlere - spesielt under litt røffe forhold som det ofte er i turløp. Vi blir ikke overrasket om denne kommer først over målstreken i mange turløp fremover!

Sete og sparkebrett justeres ved et enkelt håndgrep (klubben valgte lave sits).

Lengde: 650cm
Bredde: 45cm
Vekt: 18.5kg

Sipre Tsunami K2

FabrikatSipreStabilitet2 (Ustabil)
ModellTsunami K2MaterialeKarbon
FargeBeskrivelse
TypeHavracer K2Ingen beskrivelse tilgjengelig.
Lengde736cm
Bredde47cm
Vekt23kg

Nelo Waterman K2

FabrikatNeloStabilitet5
ModellWaterman K2MaterialeGlassfiber
FargeGul/hvit og rød/hvitBeskrivelse
TypeTurracer K2Ingen beskrivelse tilgjengelig.
Lengde670cm
Bredde60cm
Vekt28kg

Struer Legato K2

FabrikatStruerStabilitet3
ModellLegato K2MaterialeSandwich
FargeHvitBeskrivelse
TypeTurracer K2Ingen beskrivelse tilgjengelig.
Lengde650cm
Bredde55cm